Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Skvělé, že jste se opět vrátil k fotoblogům. Jen jednu poznámku si neodpustím : křížová cesta má vést do vrchu, aby se poutník aspoň trochu fyzicky podílel na utrpení, jehož je křížová cesta připomínkou.

1 0
možnosti
Foto

To je právě ta místní rarita - křížová cesta je soustředěna na jednom místě - buďme rádi, že je to aspoň kolem kapličky a ne hospody. Kousek odtud, v polských Glucholazech, zase mají křížovou cestu s happy endem - přidali dvě zastavení, Zmrtvýchvstání a Nanebevzetí - celkem 16 zastavení. Možná ji někdy zveřejním...V

1 0
možnosti

J12i97r19i 27T75i29c27h34y

1. 5. 2020 19:29

O Liptani jsem v zivote neslysel. Diky za krasna zobrazeni a historickou pripominku.

1 0
možnosti

Taky jsem neslyšel o spoustě míst, ale já zrovna bydlím vedle Liptáně. ;-D

0 0
možnosti
Foto

Krajina zaliotá sluncem :-)

Díky za sdílení R^ jako bych tam byla :-)

1 0
možnosti
Foto

opr.: zalitá sluncem (prostě to bez překlepů neumím....;-D)

1 0
možnosti

Ahoj Tondo!

Moc povedená procházka a nádherné fotografie. Svého času jsem zde také něco publikoval, teď začínám být líný a jsem hlavně přesměrovaný na ptáčky.

1 0
možnosti
Foto

Ahoj Ivo!

Díky za pochvalu - dělám spousty fotek a většinou jsou to záznamy z našich toulek. Zveřejňovat je na Facebooku jen tak, bez komentářů, mi připadá vytržené ze souvislostí a proto jsem zvolil formu blogu - ať "zírající"veřejnost ví, na co zírá. Připadá mi, že jsem jí to dlužen.

A myslím, že je velká škoda, že z tvých toulek za ptáky by byly nádherné fotoblogy!R^

1 0
možnosti

Děkuji za fota míst, která jsou mi tak známa - pocházím z Krnova. Jde o nádherný kraj, kde se blbě žije. Němci, byli přizváni, osídlovat hvozdy. Přinesli svou houževnatost, pracovitost a um. Kolega z Bruntálu bádá po archivech, mluví s pamětníky. Shodli jsme se, že - "V modelu potomků přistěhovalců" - Bychom asi naivně stáli taky na chodníku a vítali Wehrmacht ! Prostě, přijeli naši. Já bych pak padl pod Moskvou, on asi u Stalingradu. Ta historie, byla dlouho jednostranně vykládána - na nedůslednost Benešovy vlády u menšin, se prakticky vůbec neupozorňovalo Podobně, na jeho Dekret - "O beztrestnosti" - Role, přesně obrácené, český banditismus v době - Již po válce ... !

Absolutně nepopírám roli viníků 2 světové války, vše ohledně Sudet. Naprosté šílenství, které dovedlo mnohé zcela normální lidi do neštěstí - Pouze proto, že se v blbé době objevili v blbém místě ! Alternativy fantastické - Platnými zákony Říše - Narukovat = Být zastřelen ! Odmítnout, nenarukovat = Být zastřelen !

Je dobře, že je 75 let po válce. Je dobře, že dochází k tomu přirozenému, kontakty jsou - rodiny se navštěvují. Má to i logiku, potomkové se i zajímají, odkud pocházeli jejich předci. Taky se dobře poslouchá vrcholová politika a pak se člověk už jenom usmívá. Běžní lidé to neřeší - k čemu ? Snad jenom komunisté jsou ostražití ! Zda by náhodou nepřišli o své honosné vily ! Nepřijdou, ty patřily majitelům továrniček, likérek - Židům. Ti už jaksi žádné nároky nevznášejí, nemá je kdo podat ! Jedno společné, zde ovšem je - Bývalé Sudety ČR = Nejchudobnější regiony naší země. Pravda, komisí je kopec, nápadů ještě více - Nicméně ty pracovité ruce s prosperitou - tady jaksi skutečně chybějí ... (Sděluji zcela neutrálně) ... :-)

2 1
možnosti

Podrobně jsem četl a máte téměř ve všem pravdu. Vím o čem mluvím pocházím ze smíšeného manželství, otec Čech, matka Němka.

1 0
možnosti
Foto

Pomník padlých financům je poněkud jednostranný. Kolik v tom boji padlo mítních Němců a kteří? Kolik místních bylo zabito v červnu 1945 jako pomsta za "Mnichov"?

1 1
možnosti
Foto

Máte pravdu - byla to krutá doba nespravedlivá ke všem, kdo ji zažili, a také ke krajině, kterou téměř nenávratně zničila!

!!

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS